Wyszukiwanie zaawansowane »
Zamów części 22 266 88 60
Konsultanci dostępni:
pn-pt 8:00-20:00
sob 9:00-17:00
Poczta elektroniczna

Zacisk hamulcowy

Zaciski hamulcowe w ofercie

Zacisk hamulcowy ściśle współpracuje z klockami i tarczami hamulcowymi. Przymocowany jest na stałe do zwrotnicy koła. We wnętrzu zacisku hamulcowego znajdują się klocki hamulcowe. Po obu stronach pojazdu musi znajdować się dokładnie taka sama ilość klocków hamulcowych, co umożliwi równomierny ścisk tarczy i wydłuży jej okres eksploatacyjny. Docisk odbywa się przy pomocy tłoczka, który wpierw dociska jeden klocek do tarczy, a następnie obudowa zacisku porusza się w przeciwnym kierunku co umożliwia docisk drugiego klocka. Niemal wszystkie pływające zaciski hamulcowe wykonane są z żeliwa.

Hamulce tarczowe z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym są obecnie stosowane w większości aut osobowych. Ponieważ samochody osobowe są podstawą w ruchu kołowym, każdy z ich elementów, w tym i zaciski hamulcowe, narażony jest na liczne usterki wynikające z intensywnej eksploatacji lub z warunków panujących na drodze.

Jakie są najczęstsze usterki zacisku hamulcowego?

Zaciski hamulcowe, jak każda inna część, podlegają stopniowemu zużyciu na skutek intensywnej eksploatacji. Trudne warunki pracy tłoczka hamulcowego, wysokie tarcie, wszechobecne zanieczyszczenia oraz toksyczne składniki płynu hamulcowego sprawiają, że uszkodzeniu ulegają elementy gumowe zacisku odpowiedzialne za uszczelnienie. Uszkodzony może zostać gumowy pierścień zacisku hamulcowego, który zapobiega przed wyciekiem płynu hamulcowego, lub uszczelka chroniąca tłoczek przed różnego typu zabrudzeniami.

Do czego prowadzi korozja tłoczka?

W pierwszej fazie korozji skutkiem jest jedynie ciężka praca tłoczka, co doprowadza do przegrzewania się zacisku hamulcowego i powstawania charakterystycznego zapachu. Brak reakcji na te zjawiska kończy się najczęściej zupełnym zablokowaniem zacisku. Wówczas jedynym wyjściem jest wymiana lub regeneracja zacisku hamulcowego.

W sklepie internetowym MotoCentrum znajdziecie Państwo rozmaite zaciski hamulcowe pochodzące od sprawdzonych i renomowanych producentów. Nasza oferta zawiera między innymi:

  • - zacisk hamulcowy TRW
  • - zacisk hamulcowy NK
  • - zacisk hamulcowy BUDWEG CALIPER
  • - zacisk hamulcowy TRISCAN
  • - zacisk hamulcowy GENERAL RICAMBI
  • - zacisk hamulcowy DELCO REMY
  • - zacisk hamulcowy SBS
  • - zacisk hamulcowy ERA Benelux
  • - zacisk hamulcowy BREMBO
  • - zacisk hamulcowy SPIDAN

 

Tylko w MotoCentrum otrzymujecie Państwo gwarancję nowego produktu w najniższej cenie. Wszystkie zaciski hamulcowe są fabrycznie zapakowane, spełniają wszelkie wymogi bezpieczeństwa oraz posiadają gwarancję, która w zależności od producenta trwa 12 lub 24 miesiące.

 

Producenci

  • Zacisk hamulcowy TRW
  • Zacisk hamulcowy NK
  • Zacisk hamulcowy BUDWEG CALIPER
  • Zacisk hamulcowy TRISCAN
  • Zacisk hamulcowy DELCO REMY
  • Zacisk hamulcowy GENERAL RICAMBI
  • Zacisk hamulcowy sbs
  • Zacisk hamulcowy SPIDAN
  • Zacisk hamulcowy ERA Benelux
  • Zacisk hamulcowy BREMBO

Komentarze

KLOCKI HAM.PRZOD ATE 13.0460-5813.2

JAK DLA MNIE - NAJLEPSZE KLOCKI HAMULCOWE

Ocena 5.0/5
Tarcza hamulcowa ATE 24.0120-0201.1

ATE po raz kolejny dało radę. Tarcza jak najbardziej na plus, jak i cała transakcja.

Ocena 5.0/5
Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-3859.2

Niezawodny produkt, testuje je już jakiś czas i działają cały czas tak jakby było nowe...

Ocena 5.0/5
Urządzenie wspomagające hamowanie - serwo układu hamulcowego ATE 03.7848-2002.4

Po montażu jestem wniebowzięty komfortem jazdy polecam każdemu kto ma CLK pozdrówka dla was i...

Ocena 5.0/5

Opcje przeglądania

Cena produktu:



Twój koszyk

Twój koszyk jest pusty

Obsługa klienta

Obsługujemy płatności
Zamów części 801 000 184
22 266 88 60
Poczta elektroniczna
MotoCentrum.pl to sklep z częściami samochodowymi z wieloletnim stażem na rynku. W ofercie znajdziecie Państwo tanie akcesoria oraz auto części znanych i cenionych producentów. Bogata baza marek samochodowych.
Copyright © 2009-2017 MotoCentrum.pl
Szybki kontakt