Silniki spalinowe i inne podzespoły mechaniczne samochodu składają się z tysięcy elementów, które połączone są ze sobą w różny sposób. We wnętrzu silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego czy różnych pomp krążą płyny, bądź gazy o znacznej temperaturze i ciśnieniu, które nie mogą wydostać się na zewnątrz ze względów eksploatacyjnych i ekologicznych. Pomiędzy połączeniami elementów występują uszczelnienia. Najczęściej stosowane są konwencjonalne uszczelki, wykonane z papieru, filcu, azbestu czy korka. Rozwój technologii chemicznej pozwolił na opracowanie nowoczesnych silikonów, które są w stanie zastąpić uszczelki w takich elementach jak pokrywy zaworów, miski olejowe czy obudowy pomp.
Przykładem takiego produkt jest czarny silikon wysokotemperaturowy K2 o wytrzymałości termicznej 350°C, który spełnia wymagania producentów oryginalnych części zamiennych OEM. Unikalna receptura Sensor Safe pozwala na bezpieczne uszczelnianie wrażliwych sond lambda. Silikon wysokotemperaturowy K2 tworzy trwałą i elastyczną powłokę, która jest odporna na działanie olejów, rozpuszczalników i innych płynów o agresywnym działaniu. Produktu nie należy stosować tam gdzie wymagana jest odpowiednia grubość uszczelnienia np. w przypadku głowic silników.
Instrukcja użycia została szczegółowo przedstawiona na opakowaniu produktu i niczym nie różni się od innych silikonów – uszczelniane powierzchnie należy starannie oczyścić i odtłuścić. Pełne zespojenie osiągane jest po 24 godzinach.
Pojemność opakowania: 85g.