Oleje dedykowane do użytkowania w automatycznych przekładniach samochodów charakteryzują się bardzo specyficznymi właściwościami eksploatacyjnymi i fizykochemicznymi. Wybieranie przełożeń w automatycznej skrzyni biegów odbywa się za pośrednictwem zmian kierunku przepływu i ciśnienia oleju w kanałach skrzyni biegów. Dodatkowo olej musi smarować wszystkie newralgiczne elementy skrzyni oraz chronić je przed korozją i nadmiernym zużyciem. Duża część producentów samochodów rekomenduje wymianę oleju w skrzyni biegów po przebiegu 30 000 – 60 000 kilometrów, koniecznie wraz z filtrem.
Olej do przekładni automatycznych CASTROL Transmax DEXIII Multivehicle może być używany zarówno w samochodach osobowych, ciężarowych i autobusach. Unikalna formuła została opracowana tak, żeby spełnić wymagania nawet mocno wyeksploatowanych skrzyń starszych typów. Wysokiej jakości dodatki antyoksydacyjne utrzymują czystość we wnętrzu kanałów skrzyni ułatwiając płynną i szybką zmianę biegów. Olej CASTROL Transmax DEXIII Multivehicle jest całkowicie mieszalny z innymi olejami w obrębie tej samej klasy.
Spełnia wymagania specyfikacji:
· Allison C4, Allison TES 389;
· MB-Approval 236.9;
· MAN 339 Typ Z1, MAN 339F Typ V1;
· ZF TE-ML 04D/14A/17C;
· Voith 55.6335.xx;
· Volvo 97341/97340;
· Ford Mercon;
· GM Dexron III H.
Pojemność opakowania: 1 litr.