Oleje przeznaczone do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów należą do grupy olejów hydraulicznych. Oprócz zapewnienia odpowiedniego smarowania ruchomych podzespołów skrzyni biegów i ochrony przed zużyciem, olej do przekładni automatycznych pełni funkcję sterującą. To zmiany ciśnienia i przepływu oleju powodują wybieranie kolejnych przełożeń. Wymiana oleju w przekładniach automatycznych odbywa się zwykle co 30 000 – 60 000km, dodatkowo należy wymienić filtr oleju. Oleje do skrzyń automatycznych (ATF) z powodzeniem wykorzystywane są także w hydraulicznych układach wspomagania kierownicy.
Olej do przekładni automatycznych TOTAL Fluide G3 przeznaczony jest do stosowania w automatycznych i półautomatycznych skrzyniach biegów samochodów osobowych, dostawczych, autobusów i ciężarowych. Świetnie sprawdzi się także w przypadku współpracy z układami wspomagania kierownicy. Zapewnia doskonałą ochronę przed korozją i przedwczesnym zużyciem. Unikalna formuła oleju TOTAL Fluide G3 czyni zmianę przełożeń niezwykle płynną i precyzyjną.
Spełnia wymagania jakościowe:
· GM Dexron III.
Pojemność opakowania: 1 litr.
Nie może być stosowany w pojazdach, do których zaleca się stosowanie płynu:
· Ford M2C-33F;
· Ford M2C-33G.