Poszczególne elementy manualnych skrzyń biegów również wymagają smarowania olejowego, całkowicie niezależnego od układu silnikowego. Zupełnie inne warunki pracy, gdzie występują znaczne różnice temperatur i olbrzymie naciski wymuszają na olejach przekładniowych zupełnie inne właściwości. Minimalizowanie zużycia części, aktywna ochrona antykorozyjna, redukcja tarcia czy odprowadzanie ciepła to tylko niektóre z nich. Lepkość olejów przekładniowych powinna mieścić się w takich granicach by zapewniać trwały film olejowy, a jednocześnie nie generować nadmiernych podczas rozruchu i eksploatacji w niskich temperaturach.
Całkowicie syntetyczny, wielosezonowy olej przekładniowy CASTROL Syntrans Multivehicle 75W90 przeznaczony jest do smarowania manualnych skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną. Może być stosowany zarówno w autach przednionapędowych, jak i tylnonapędowych, gdzie wymaga się oleju klasy API GL-4. Szczególnie polecany do aut marki Ford. Olej CASTROL Syntrans Multivehicle 75W90 doskonale niweluje efekt utrudnionej zmiany biegów w niskich temperaturach.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· Ford WSD-M2C200-C;
· MB Approval 235.72
oraz wymagania jakościowe:
· API GL-3, GL-4.
Pojemność opakowania: 0,5 litra.