Wszelkie przekładnie mechaniczne stosowane w pojazdach samochodowych tak samo jak silniki spalinowe wymagają smarowania olejowego. Ze względu na znaczne różnice w trybie pracy: znaczne naciski jednostkowe, wysoka szybkość poślizgu zębów i duża amplituda temperatur oleje te muszą cechować się zupełnie innymi właściwościami. Do ich podstawowych zadań należy: ograniczenie zużycia części i ochrona antykorozyjna, ograniczenie strat energii wynikających z tarcia oraz odprowadzanie ciepła. Lepkość olejów przekładniowych musi być tak dobrana, żeby zachować ciągłość filmu olejowego przy możliwie niskich oporach własnych podczas rozruchu.
Całkowicie syntetyczny olej przekładniowy ELF Tranself Synthese FE 75W140 znajdzie zastosowanie w wysokoobciążonych mechanizmach skrzyń biegów, skrzyń redukcyjnych, przekładni hipoidalnych czy osi napędowych gdzie wymaga się oleju zgodnego ze standardem API GL-5. Ułatwia zmianę przełożeń w skrzyniach, które mają tendencję do ciężkiej pracy na zimno. Przeciwstarzeniowa formuła oleju ELF Tranself Synthese FE 75W140 pozwala na długą eksploatację nawet w przekładniach o znacznym przebiegu. Idealnie skomponowane parametry lepkościowe przekładają się na niskie zużycie paliwa i gładką pracę w warunkach ujemnych temperatur. Olej przekładniowy ELF Tranself Synthese FE 75W140 może być stosowany w pojazdach z układem filtrowania oleju przekładniowego.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· Scania STO 1.0;
· Renault OT1 Axle 7711229320
oraz wymagania jakościowe:
· API GL-5.
Pojemność opakowania: 1 litr.