Płyny hamulcowe znajdują się w grupie dość specyficznych środków eksploatacyjnych. Są głównym nośnikiem ciśnienia w układach hydraulicznych i cechują się wyjątkowymi właściwościami fizykochemicznymi. Lepkość płynów hamulcowych powinna mieścić się w zakresie, który umożliwia eksploatację w zimowych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu pełnej szczelności układu. Temperatura wrzenia musi być na tyle wysoka, aby nie dopuścić do „zagotowania” płynu podczas intensywnego hamowania, co znacznie ogranicza skuteczność działania hamulców. Każdy płyn hamulcowy jest niezwykle higroskopijny i chłonie wilgoć z otoczenia, dlatego należy go możliwie często wymieniać. Zawartość wody w płynie przekraczająca 3% dyskwalifikuje płyn z dalszej eksploatacji na skutek znacznego obniżenie temperatury wrzenia. Oprócz tego płyny hamulcowe są bardzo aktywne chemicznie – działają agresywnie na lakierowane powierzchnie i skórę człowieka. Oprócz układów hamulcowych, płyn jest nośnikiem ciśnienia w sprzęgłach sterowanych hydraulicznie.
Płyn hamulcowy z serii ATE DOT3 znajdzie zastosowanie przede wszystkich w starszych pojazdach, wyprodukowanych przed 1990 rokiem. Dobór odpowiedniej klasy płynu zależy od rekomendacji producenta zawartej w instrukcji użytkowania pojazdu. Zalecany okres eksploatacji tego produktu wynosi do 1 roku, a temperatura wrzenia wynosi 245°C.
Pojemność opakowania: 5 litrów