Hydrauliczne układy hamulcowe potrzebują do pracy płynu hamulcowego, który jest nośnikiem ciśnienia. W wielu samochodach płyn hamulcowy wykorzystywany jest również do sterowania mechanizmem sprzęgła. Jako substancja chemiczna płyn hamulcowy charakteryzuje się małą lepkością, ograniczoną ściśliwością oraz bardzo dużą temperaturą wrzenia – wynika to z bardzo dużej odpowiedzialności układu hamulcowego oraz charakterystyki działania. Podstawowa wada płynów hamulcowych, która wymusza ich częstą wymianę to znaczna higroskopijność. Płyn jest zdolny do wchłaniania wilgoci z otoczenia nawet przez gumowe przewody hamulcowe. Wystarczy tylko 3% zawartości wody w płynie hamulcowym, aby podczas intensywnego hamowania doszło do powstania korka parowego, który ogranicza skuteczność hamulców do minimum. Podczas pracy z płynem hamulcowym warto pamiętać o tym, że jest bardzo aktywny chemicznie i działa drażniąco na ludzką skórę, a także lakierowane elementy karoserii.
Zdecydowana większość obecnie spotykanych na drogach samochodów osobowych korzysta z płynu hamulcowego klasy DOT4. Specjalnie z myślą o nich firma TRW przygotowała płyn hamulcowy TRW DOT4 - doskonale spiszę się w większości typowych konstrukcji układów hamulcowych, zarówno z hamulcami bębnowymi, jak i tarczowymi. Wysoka jakość płynu TRW DOT4 zapewnia świetną współpracę z układami ABS poprzez ograniczenie do minimum czasu reakcji. Przed wyborem odpowiedniego płynu należy sprawdzić rekomendację producenta dotyczącą klasy jakościowej płynu w instrukcji użytkowania pojazdu.
Pojemność opakowania: 1 litr.