Wymianę filtrów w samochodach zazwyczaj zaczynamy od filtrów powietrza, oleju i paliwa, zapominając o filtrze kabinowym. Tymczasem, wpływ tego ostatniego na bezpieczeństwo i komfort kierowców jest o wiele większy niż nam się wydaje. W dzisiejszym poradniku powiemy co nieco o filtrach kabinowych, zwanych także przeciwpyłkowymi.
Gdybyście zapytali eksperta od mechaniki pojazdowej, jaki produkt na rynku układów hamulcowych okazał się najbardziej innowacyjny i użyteczny w ostatnim czasie, sporo z nich odpowiedziałoby krótko: ceramiczne klocki hamulcowe. Warto więc mieć chociaż ogólny pogląd, czym tak właściwie są ceramiczne klocki hamulcowe.
Półosie i przeguby to integralne części układu napędowego, niezwykle istotne biorąc pod uwagę konstrukcję auta. Każda półoś składa się z dwóch przegubów, dzięki którym możliwe jest przenoszenie momentu obrotowego na koła samochodu. Przyjrzyjmy się zatem dokładniej przegubom oraz półosiom – ich budowie, pracy i usterkom.
Silniki Diesla w dzisiejszych czasach są niezwykle popularne. Praktycznie każdy model samochodu jest oferowany z silnikiem wysokoprężnym, a w ofertach używanych aut dominują właśnie diesle. Czy jednak silniki tego typu to zawsze najlepsze rozwiązanie? Postaramy się pokazać, jakie są najpopularniejsze usterki trapiące diesle i zaprezentujemy przypadki, w których kupno auta z silnikiem benzynowym jest o wiele lepszym pomysłem.
Filtry cząstek stałych, znane szerzej jako DPF czy FAP to części pojawiające się coraz częściej w silnikach wysokoprężnych. Główną funkcją filtra jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy w systemie wydechowym auta. W motoryzacji stosowane są stosunkowo od niedawna, bowiem od lat 90-tych. Wprowadzenie filtrów cząstek stałych wpłynęło na zmniejszenie emisji spalin i czarnego dymu.