W zimie samochód nie ma lekkiego życia. Ze względu na trudne warunki kierowcy muszą przystosowywać swoje pojazdy do tej pory roku – wymiana opon, płynu do spryskiwaczy czy kontrola stanu akumulatora i świec to niemal standard. Wielu jednak zapomina o wycieraczkach, które są istotne, jeśli weźmiemy pod uwagę bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Stosowanie turbosprężarek w dzisiejszych czasach zostało mocno upowszechnione. Jeszcze kilkanaście lat temu, natknąć się na nie mogliśmy wyłącznie w autach sportowych. Dziś, trafiają do silników benzynowych i wysokoprężnych o różnych pojemnościach i nikogo nie dziwi ten stan rzeczy. Aby poprawnie użytkować samochód z turbosprężarką, należy wiedzieć o tym elemencie parę istotnych faktów – postaramy się więc je przedstawić najjaśniej jak się tylko da.
Czym się różni koło dwumasowe od koła zamachowego? Czy te terminy można stosować zamiennie? Jakie są ich funkcje, czy się psują? Pytań odnośnie kół dwumasowych i zamachowych można zadać bez liku, a w internecie dominują szczątkowe informacje na te temat. Jeśli więc poszukujesz usystematyzowania i uporządkowania wiedzy o kołach dwumasowych – przeczytaj ten tekst.
Klimatyzacja w czasach współczesnych powoli staje się standardem, przynajmniej w klasie średniej i wyższej. Coraz więcej aut z segmentu A także wyposaża się w ten układ. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie nim, szczególnie w okresie letnim – jest spore. Postaramy się więc pokrótce scharakteryzować budowę układu, wskazać częste awarie i opisać podstawowe czynności serwisowe.
Czy wiecie, jaka jest jedna z najważniejszych części w procesie tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej? Co gwarantuje poprawną pracę silnika? Częścią tą jest przepływomierz masowy powietrza. Z racji tego, że mało kto ma informacje o tym komponencie, warto pokrótce omówić jego funkcję i budowę.